Aplikuj

Senioraktiva

Poradnik dla Opiekunek

Referencje – dlaczego warto o nie zadbać i jaki mają wpływ na dalszą karierę?

Referencje – to magiczne słowo nierzadko sprawia, że łatwiej jest przekonać do siebie potencjalnego pracodawcę i w efekcie zdobyć wymarzone stanowisko. Czy w branży opiekunów i opiekunek dla seniorów jest podobnie?

Dlaczego referencje są ważne?

Pracodawca, zatrudniając nową osobę, zawsze podejmuje pewne ryzyko. Przebyte kursy, ukończony kierunek studiów i umiejętności czasem nie mają przełożenia na to, jak dany kandydat odnajduje się w kontakcie z podopiecznymi. Ogromne znaczenie mają tutaj kwestie interpersonalne czy empatia. Podobnie jest z podejściem do pracy – profesjonalizm i to, czy pracownik rzetelnie realizuje swoje obowiązki, można sprawdzić dopiero w praktyce.

Jeśli możemy przedstawić referencje od innych pracodawców, osoba, która rozważa zatrudnienie nas, ma szansę dowiedzieć się:

  1. w jaki sposób naszą pracę oceniają inni;
  2. czy jesteśmy słowni i wywiązujemy się z powierzonych nam obowiązków.

Trudno się dziwić, że pracodawcy przychylnym okiem patrzą na osoby, które mogą przedstawić takie pismo. Opcja zmniejszenia ryzyka związanego z zaufaniem nieznanej osobie zawsze jest bardzo atrakcyjna. Warto o tym wszystkim pamiętać, gdy zmieniamy miejsce zatrudnienia i poprosić firmę, z którą kończymy współpracę o referencje. Mogą mieć one formę pisemną lub ustną. W tym drugim przypadku pracodawca godzi się na to, żeby przekazać jego numer osobie, zajmującej się rekrutacją w naszym potencjalnym nowym miejscu pracy.

Co, jeśli nie mamy referencji i zależy nam na rozpoczęciu kariery?

Od czegoś trzeba zacząć i nawet najbardziej doświadczony opiekun nad seniorami musiał zdobyć pracę, nie mając w zanadrzu referencji. Jeśli dopiero zaczynamy w tej branży, musimy uzbroić się w cierpliwość. Niektórzy pracodawcy bardzo rygorystycznie podchodzą do tych kwestii i zatrudniają jedynie osoby, posiadające bogate doświadczenie. Na szczęście na rynku pracy znaleźć można również agencje, które dają szansę mniej doświadczonym osobom. Takim podejściem kieruje się m.in. Senioraktiva.

Wróć do listy porad

Szukasz pracy jako opiekunka osób starszych? Wyślij zgłoszenie!

    Administratorem Państwa danych osobowych jest spółka Senioraktiva Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-203) przy ul. Bonifraterskiej 17/644

    Kim jesteśmy

    Senioraktiva to przede wszystkim ludzie, którzy wykonują swoją pracę z pasją, radością i zaangażowaniem. To zarówno nasze Opiekunki i Opiekunowie, jak i pracownicy biurowi czy niemieccy koordynatorzy. Dołącz do nas już dzisiaj!

    Dane firmowe

    Senioraktiva Sp. z o.o.
    ul. Bonifraterska 17/644
    00-203 Warszawa
    NIP: 5272885357

    Zadzwoń do nas

    Karolina, dział rekrutacji:
    +48 698 909 140
    Karolina z działu administracji:
    +48 532 684 410

    Adrian, dział rekrutacji:

    +48 795 184 663

     

    Napisz do nas