Dobry opiekun powinien mieć doświadczenie i wiedzieć, jak w odpowiedzialny i profesjonalny sposób zająć się seniorem. Czasem te kompetencje nie wystarczą, żeby zbudować pozytywne relacje z osobą starszą. Co jeszcze jest niezbędne?
Pod tym enigmatycznym stwierdzeniem kryje się przede wszystkim szacunek i ogromna doza empatii. To absolutne podstawy i dopiero gdy są one spełnione, można mówić o dobrej atmosferze. Jest ona niezwykle ważna. Często miłe słowo, uśmiech lub szczera chęć dowiedzenia się, jak czuje się podopieczny, może sprawić, że senior poczuje się nie tylko lepiej psychicznie, ale też i fizycznie. Dobra atmosfera pozytywnie wpływa również na samego opiekuna. W takim środowisku może on efektywnie wykonywać swoje obowiązki i sprawić, że pracodawca będzie miał o nim pozytywną opinię. Zdecydowanie warto zadbać o jakość tej relacji. Ale jak to dokładnie zrobić?
Jedną z najczęstszych przyczyn nieporozumień jest brak rozmowy. Błędem jest zakładanie, że zawsze wiemy, co jest najlepsze dla podopiecznego i trudno się dziwić, że takie nastawienie może budzić niechęć czy nawet sprzeciw. Zadaniem opiekuna jest pomoc seniorowi, a tego nie da się zrobić skutecznie, jeśli nie poznamy potrzeb podopiecznego. Taka osoba to nie tylko zbiór zaleceń lekarzy, przepisanych leków i rozpisanej diety. Żaden opiekun nie będzie dobrze wykonywał swojej pracy, jeśli w podopiecznym nie dojrzy osoby, posiadającej określone preferencje, zainteresowania, problemy. Żeby lepiej poznać osobę, którą się opiekujemy:
Senioraktiva to przede wszystkim ludzie, którzy wykonują swoją pracę z pasją, radością i zaangażowaniem. To zarówno nasze Opiekunki i Opiekunowie, jak i pracownicy biurowi czy niemieccy koordynatorzy. Dołącz do nas już dzisiaj!
Senioraktiva Sp. z o.o.
ul. Bonifraterska 17/644
00-203 Warszawa
NIP: 5272885357
Karolina, dział rekrutacji:
+48 698 909 140
Karolina z działu administracji:
+48 532 684 410
Adrian, dział rekrutacji: